5 Kasım 2016 Cumartesi

Work&Holiday Avustralya

Youtube kanalimdan da Avustralya"ya gelis sureci ve vize turleri hakkinda bilgi edinebilirsiniz.






Bu süreçte Atlas Eğitim'den danışmanlık almanızı tavsiye ederim. Öncelikle bireysel ya da Danışmanlık şirketleri aracılığı başvuru yapsanız bile başvurunuz önce T.C Dış işleri bakanlığı tarafından değerlendiriliyor ve uygun bulunan adayların başvuruları Avustralya Büyükelçiliğine gönderiliyor. Sürecin uzun sürmesinin bir sebebi de bu denilebilir. Süreç ile ilgili dış işlerinden bilgi almanız mümkün. Anladığım kadarı uygun bulunan tüm başvurular başvuru sırasına göre sıralanıp 100 kişi belirleniyor. Bu yüzden Atlas ile başvurmanızı ekstra öneririm sürece hakim olmaları tecrübeli olmaları vs vs durumu daha basit kılıyor. İstenilen evraklar kolay temin edilen 1 günde toplanabilen türden. Ielts'e gircek olanlar için çok önemli bir kısımda Work&Holiday başvurularında Ielts geçerliliği 1 YIL'a indirildi.Normalde geçerlilik süresi 2 yıldı fakat belgelerimi teslim ettikten sonra geri dönüş oldu ve 1 yıla indiğini söylediler tekrar sınava girdim. Ielts ortalama 4.5 başvuru için yeterli. Ama Avustralya'da hiç tanıdığı olmayan bavulu alıp gelecek olanlar içinde 4.5 Ielts seviyesi iş bulma-sosyal ortam vs gibi durumlar için yeterli olmayabilir ama tabi bu sizin bileceğiniz iş.

Working&Holiday ile buraya gelinceye kadar ki harcamalarım ise;
*Atlas eğitim 550 tl (250 AUD)
*Çeviriler 50 tl
*Ielts 500 tl
*Vize 1200 tl
*Uçak Bileti 1700 tl (Tek Gidiş)
*Sigorta 700 tl (1 Yıllık)

Yanıma gelirken tahminen 6 hafta içinde iş bulamama durumuna göre 3000 AUD aldım.
Sidney'e geldim iş bulma durumları daha rahat olur diyerek.Kiralar semt semt çok fark ediyor.
İlk iki hafta kaldığım Lidcombe'da odalar 180 dolar civarı gayet kullanışlı yaşanılabilir bahçeli evler. Şehir merkezinde durum çok farklı 2+1 evde 8-12 kişi kalanlar bile var ve fiyatlar kişi başı 250 dolar civarı. Şehir merkezi derken Darling Harbour ve civarını kastediyorum.Kişi sayısı azaldıkça ters orantılı olarak kiralar da artıyor. 400 dolara kadar haftalık evler mevcut eşyalı fatura dahil. Geldiğimde ilk 2 hafta bir arkadaşımda kaldım ve geçen hafta Surry Hills'te güzel bir evde oda tuttum. Central Station'a 600 metre ve konumu çok güzel. Bir odaya haftalık faturalar dahil 230 dolar ödüyorum. Genel olarakta oda tutmadan önce 2-4 hafta bond (depozito) isteniyor 800 dolarda depozito verdim Oda ortalama büyüklükte ama penceresi yok malesef. Buna rağmen konumundan dolayı şuan ses çıkarmayıp idare ediyorum. 230 doları 2.4 ile çarpıp hesap yaparsanız tabi ne oluyor amk diyebilirsiniz fakat kazançlarda o oranda olduğu için çok zorlamıyor. Ev-oda-paylaşımlı oda gibi hangisi size uygunsa gumtree.com.au 'dan faydalanmanızı öneririm. Ev eşyası da bu siteden ücretsiz çözülebiliyor. Eşyalarını sadece evimden alda başka bir şey istemiyorum diyerek veren çok insan var. Bu siteyi biraz kurcalayınız hem iş hem konaklama ne ararsanız var buranın kutsal sitesi.

İş konusu tabi herkes için en önemli konu. Bu konuda iyi bir örnek değilim sanırım. O yüzden daha genel anlatmaya çalışacağım. 3 haftayı tamamladım ve şuana kadar 10 gün çalıştım. 2 gün restorasyon işine gittim ve 19 saat çalıştım toplam ve 380 dolar cash aldım. 1 gün broşür dağıttım 6 saat ve 120 dolar aldım. 7 gün warehouse (depo) işine gittim ve yaklaşık )vergiler düşülünce) 1100 dolar aldım. Bu işlerin hiç birisini kendim bulmadım, hep paslandı bana hazıra kondum. Asgari ücretin saati 23.6 dolar sanırım ve working&holiday vizesi iş verenler tarafından çok fazla tercih edilen bir vize. Öğrenci part-time vs muhabbetlerinden bıkmışlar sanırım. Yok dersim var yok sınavım var gibi konulardan dolayı. Working&Holiday ciddi bir avantaj max 38 saat çalıştırıyorlar. Sizi genelde casual olarak çalıştırıyorlar. Full-time yapmıyorlar ki bu daha iyi vergi kesintiniz daha az oluyor. Working&holiday den vergi kesintisi ilk iş için %20-23 civarı ikinci işi de resmi gösterirseniz %32 lere çıkan bir vergi kesintiniz var. Aynı şehirde 6 aydan fazla kalırsanız da vergi kesintiniz %32.5. Yani adamlar gelin amele gibi çalışmayın çalışırsanız çok vergi alırım 3-4 gün çalışın takılın diyorlar. Bu yüzden ben cash işlere gidiyorum kaçak çalışıp vergi vermiyorum. Fiziksel güç gerektiren işlerde gocunmam çalışırıp diyosanız günlük cahs 200 dolar civarı para kazanırsınız. Bunların hepsini gumtree.com.au dan araştırabilirsiniz.
Türkiye'de cafe-bar-restaurant deneyiminiz yoksa bile resume hazırlarken var gibi yazın bişeyler en az 6 ay çalışmış gibi. Resume de asla fotoğrafınız milletiniz cinsiyetiniz ve medeni durumunuz olmasın. En önemliside alkol satışı yapılan yerlerde çalışmanız için almanız gereken belge!
RSA nedir ne değildir bir bakın gelmeden. 100-130 dolar gibi bir parayla online olarak alınan bir belge. Alkollü yerlerde çalışırken başınıza gelecekler ile alakalı bir eğitim sorumluluk belgesi. Bunsuz asla çalışamıyorsunuz cezaları iş verene çok fazla. Buna başvurmanız geçmeniz almanız belgenin size gelmesi sanırım 2 hafta bunun yanında RCG belgeside alırsanız çok daha iyi olur. Bu belgede kumar makineleri olan yerlerde çalışmanız için gereken bir belge bunun için 1 günlük 6 saat süren bir kursa gitmeniz gerek 100 dolar civarı bu da. Hemen hemen her mekanda kumar vs aletleri makineleri olduğundan bu da istenen başka bir şey. Geldiğiniz gibi TFN'e (tax file number) başvurunuzu yapın. Banka hesabınızı en fazla bankamatiği olan CommonWealth ten açtırmanızı öneririm. Ulaşım için Opal kard almanız gerek kard ücretsiz her istasyonda satılıyor içinde kaç para yüklü ise ona göre ödeme yapıyorsunuz sadece. Buna ek olarakta 'TripView Lite' uygulamasını indirip nerden nereye nasıl kaçta gideceğinize bakabilirsiniz. Tren pahalı özellikle rush saatlerinde daha pahalı haftada 8 basımdan sonra her basım %50 indirimli. Telefon hattını nereden alacağınız keyfinize kalmış. Ben optus aldım ve hat 2 dolardı, 40 dolarlık da paket yaptırdım. (6gb internet sınırsız konuşmave sms Aus içi,yurtdışı 10 dk konuşma ve Spotify internetten gitmiyor.)
Bir diğer önemli şey ise her daim pasaportunuzu yanınızda gezdirmemeniz için Photo ID Card çıkarmanız. (18 yaşından büyük olduğunuzu ve adresinizi teyit eden bir kard) Bu kartı şehrin her yerinde bulunan NSW Service binalarından 52 dolar karşılığında çıkarabiliyorsunuz geçerliliğide 5 yıl). Bu kartı çıkarmanız için yanınızda vize, pasaport ve bankadan hesap açtırdıktan sonra size verilen 2 tane kağıt var bunların olması gerekli.

İşe girdikten sonra her şeyi 2.40 ile çarpma hastalığından kurtuluyorsunuz ve alım gücü çok yüksek olduğu içinde pahalı gelmiyor çoğu şey. Gece hayatı sağlam,sigara pahalı, alkol ortalama gibi klasik şeyleri zaten bildiğiniz için detayına girmiyorum. 3 haftalık gözlemlerim ve paylaşımların bunlar.
8. haftamda da edit girip yazmaya devam edeceğim.

8. HAFTA

Geleli yaklaşık 8 hafta oldu. Gelmek isteyenlere tavsiye olarak buraya geliş tarihlerini ekim olarak ayarlamalarını öneririm. Hem havalar ısınmaya başlamış olur hem de boxing day ve christmas öncesi iş yoğunlu daha fazla olduğundan iş bulmak daha rahat olabilir. Fiziksel işlerde çalışmaktan gocunmam ne olcak ya diyenler için kesinlikle iş ararken 'warehouse' işlerine bakmalarını tavsiye ederim ortalama 22-30 dolar arası saat ücretleri. Kadınlar genellikle warehouse ta picking yaparken erkekler kutu taşı, pallet taşı vs gibi ilk başlarda zor gelsede zamanla alışılan işler yapmakta. Bence iyi para yapmak için çok iyi tercih warehouse. Geldiğimin 2. haftası warehouse başladım ve saati 23.64 dolar alıyorum ve haftada 38 saat çalışıyorum. Bazen hafta sonu overtime vs derken 5 günde 910 dolar aldığım oldu ama ortalama 740 dolar civarı 4 günlük kazancım. İkinci iş olarak kitchen hand işini gumtree den buldum cash 15 dolar alıyorum ve haftada 10 saat çalışıyorum. 2 akşam 5er saat sadece. İkinci işinizi cash bulmanızı tavsiye ederim diğer türlü vergi kesinitiniz çok fazla olacak.
Daha önce yazdığım vergi olayını da düzelteyim. İlk işte yüzde 15 vergi ödüyorum. Ama aldığınız para arttıkça vergi yüzdesi de artıyor. O yüzden siz ortalama ilk iş için %15 diye hesap yapabilirsiniz.

Gerekli evraklar listesine atlas eğitimden ya da bireysek başvuru yapcaksanız da subclass 462 yazıp aratın. Nette kolaylıkla bulabilirsiniz.

12. HAFTA

Boxing day ve yeni yıl zamanı çok yoğun geçiyor. Hangi işi yaparsanız yapın bu dönemde çalışma saati, kazanç vs olarak sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Fakat sonrasında bir çok işletme 2-3 hafta belkş daha fazla tatile giriyor. İşler yavaşlıyor. Şimdiye kadar başvurduğum barista-barback-garsonluk vs tarzı hiç bişr işten olumlu geri dönüş almadım. 2 defa cv dağıttım şehir merkezlerinde. Sadece kitchen hand işleri dönüş yaptı. Hala warehouseta devam ediyorum. Bazı zamanlarda restorasyon işine gidiyorum. Yarın ilk defa inşaata gitcem sabah 7 öğlen 3 160 dolar ile başlıcam. Boş kaldıkça bu işe haftada bir iki defa gitcem. 220 dolara kadar günlük kazanmanız mümkün.
Onun dışında ingilizce seviyesi sosyal ortamınızı yaratmada, çalışacağınız işin niletiğinde vs de çok belirleyici oluyor. Ielts ten 6 almıştım daha önce yurt dışı deneyimim vs de var ama hala ingilizcede çok zorlanıyorum. Haziran ayının ilk haftası 'yeni mezun mühendis' vizesine başvurcam. 18 ay daha vize almaya çalışcam. İngilizce seviyem mühendislik yapmaya yetmiyeceğinden şuan 3 aylık bir dil okulu için para biriktiriyorum. Mühendis işleri bulmasamda full time olarak bi yerlerde çalışmaya başlama amacındayım. Yeni mezun mühendis vizesi içinde ielts akademik 6.5 koşulu 6 ya indirildi. Generalde kabul ediliyor. Bununla ilgili olarakta Hub-Edu ile iletişime geçtim. Bu şirket aracılığıyla daha önce 'yeni mezun mühendis' vizesini alan arkadaşlarım olduğu için başvurumu bu şirket aracılığıyla yapmaya karar verdim. Sosyal hayat olarakta Avustralya'daki saçma sapan kural çokluğu, güvenlik önlemleri vs nedeniyle gece hayatının çok boktan olduğunu söyleyebilirim. (İzmir ve İstanbul ile kıyasla) Hayat artık rutine girdiği için bundan sonra daha az yazmaya devam ederim. Dikkat edilmesi gereken noktaları da özellikle yazmaya çalışcam. 20. hafta tekrar görüşmek üzere.

34. Hafta

Tekrar merhabalar. Uzun süredir koşturmadan yazamadım. Geçtiğimiz ay 'Yeni Mezun Mühendis' vizesine başvurdum ve geçen hafta vizem onaylandı. 18 ay daha buradayım. Work&Holiday başvuru sürecinin değiştiğini yazan arkadaşlardan öğrendim. Başvuru sayısı artınca sanırım böyle bir filtrelemeye gittiler. Özellikle mühendis arkadaşlara tavsiyem 'Yeni Mezun Mühendis' vizesine başvurmaları. İş tecrübesi olmadan burada iş bulmak çok zor ama bu vizeyi almak bizler için daha kolay.Bu süreçte de 'HubEdu' dan destek aldım. Tavsiye de ederim.Mezuniyet sonrası kendinize 'gap year' gibi düşünebileceğiniz bir süre ayırın. Gelin burada iş arayın olmaz ise casual işler yapın para biriktirin seyahat edin vs. Eğer burada kalmayı düşünmüyorsanız bu vize türü bir nimet. Work&Holiday ile ilgili de kafama takılan ve bence bir çok insanın canını yakacak olay, şirketler başvuran herkesin başvurusunu alıp dış işlerine yönlendiriyor. Şubat ayında 100 e yakın başvuru varken şuan hala başvurular devam ediyor. Bu süreçte toplam kaç kişi başvurmuş, ben kaçıncı başvuranım vs gibi öğrenmek neredeyse imkansız. Eğer para durumunuz sıkıntı ise bireysel başvuru yapın yakacak paranız var ise şirket ile yola devam edin. Burada neden hala başvuru alıyorlar diye şirketlere de kızmak yersiz.

Geride kalan 34. haftada Sidney'e ve Avustralya'da yaşamaya çok alıştığımı söyleyebilirim. Daha önce Work&Travel, Erasmusta yaptım. 25e yakın ülke gezdim. En yaşanılabilir en basit en kolay para kazanılacak ülke kesinlikle burası. Döndüğümde burayı çok özleyeceğim ve yıllarca 'ben avustralyadayken' ile başlayan cümleler kuracağım.

Sidney'e gelecek arkadaşlarda bana buradan ulaşabilir iş konusunda elimden geldiğince yardımcı olurum. Genellikle fiziksel işler olduğunu şimdiden belirteyim. Fiziksel işler yapmaktan hiç gocunmadığım gibi çok zevk aldım. Daha fazla kazandım daha güzel yaşadım 3 hafta asya tatili yaptım. Güzel takıldım. Belli bir süreden sonrada vücut alıştığından zevkli gelmeye bile başladı. 105 kilo gelmiştim şuan 83 kiloya düştüm. Genelde insanlar biraz ırkçı olsa da bir problem yaşamadım. Adaptasyonum çok hızlı oldu.

Sözlükten ve diğer blogları da okuyunca farkettim herkesin deneyimledikleri bir birinden çok farklı. Bence burada kazanacağınız parayı ve ne kadar eğleneceğinizi ingilizce seviyeniz ve adaptasyonunuz belirleyecek. Kaldığım hiç bir evi,odayı yaptığım hiç bir işi yadırgamadım. Amk istanbulda mühendistik bostancıda oturuyoduk vs demedim. İnşaatta çalışırken İzmirliyim diyince gördüğüm meymenetsiz suratlara da gülüp geçtim hiçbir şeyi sikime takmadım. Dalgama baktım paramı kazandım geçen ay Singapur-Malezya-Tayland yaptım. Çok efsane zaman geçirdim. Türk ve müslüman olmanın belki dezavantıjını yaşıyacaksınız ama her tanıştığınız insana ya da her girdiğiniz ortamda kendinizi çok iyi anlatmanız gerekecek bu durum bi süre sonra sıksa da vazgeçmeyin. Her insan yeni bir fırsat burada. Çok insanla tanışın her işi deneyin. İlk geldiğim hafta restorasyona gittim 3 gün, daha sonra işine gittiğim kişi başka bir işe pasladı derken o başka bir işe. Şu anki işimi de en son gittiğim işteki birisi ayarladı. Kapı kapıyı açtı. Türkiye'deki çalışma ortamına göre işler fiziksel olarak daha zor ama kafa çok rahat. Benim görüğüm ve deneyimlediğim kadarıyla burada Türk profili çok düşük. Bazıları hala 1978 yılında yaşıyor. Çoğunun tek derdi para kazanmak ve yeni gelen Türkleri sömürmek. Herkes gözü açılıncaya kadar bür süre sikiliyor. Kimi çok kimi az. Geldiğinizde ne olursa olsun türk ortamlarından uzak durun. Kesinlikle geldiğiniz gibi hostelde kalın. Hostellerde genellikle sizler gibi work&holiday  ya da gap year için gelenler olacak. Her ülkeden (genellikle alman ve fransız) insan ve en önemlisi büyük ihtimal tek türk siz olacaksınız. Tek başınıza olun, hostel panolarında iş ilanları olacak onları kovalayın. Hosteldekiler ile sosyal hayatınızı oluşturun.
1 ay hostelde kalmanızı daha sonra karar vermenizi tavsiye ederim. Benim geçen ay 3 hafta kaldığım ve lokasyon,temizlik vs olarak çok beğendiğim ve tavsiye edebileceğim hostel : originalbackpackers
2 ay içinde yakın bir arkadaşım buraya gelecek ona bile benimle kalma git hostelde takıl diye tavsiyede bulundum. Bundan sonra sorusu olanları cevaplayarak ya da yazmam gereken önemli bir şey olunca edit girerek devam edeceğim.  Ben işimden istifa ederek buraya geldiğim için inanılmaz mutluyum. Umarım herkesin istediği gibi bir tecrübe olur.

66. Hafta :)

Uzun bir aranin ardindan herkese tekrar selamlar. Melbourne tasinali 5 ay oldu. Daha once Syndey de yaptigim isin benzerini bularak buraya tasinma karari aldim uzun sure Sydneyde kaldigim icin degisim amacli boyle bir karar alma geregi duydum ayni zamanda yaninda calistigim insanlarda vergimi odemedikleri vb sorunlar yasattiklari icin daha fazla calismak istemedim. Son 5 ayim Sydney de bulundugum 11 aydan daha olumlu ve guzel gecti diyebilirim. Kultur ve sosyal hayat acisindan Melbourne daha doyurucu. Burada yasayan turk profili de sydneye gore daha olumlu. Iyi demiyorum sadece daha olumlu diyorum. Melbourne daha soguk daaha yagisli bi yer olsa da kafe restaurant kulturu daha gelismis bi yer. Hospitality kovaliyacaklar icin daha iyi bi tercih olabilir. Construction tarzi fiziksel isler kovaliyacaklar icin de Sydneyde ucretlerin baslangicta daha iyi oldugunu soleyebilirim. Ilk ay bittikten sonra yaklasik Sydneyde kazandigimdan yuzde 30 daha fazla kazanmaya basladim. Haftada 5 gun calismyaya devam. Richmond ta aylik 912 dolara oda tuttum bi couple ile beraber 2+1 evi paylasiyorum lokasyon ve ev cok iyi oldugundan fiyat makul gozuktu. haftalik 215 e geliyor neredeyse. Ev kiralari kesinlikle Melbournede daha makul ulasim sydneyden daha iyi. Onun disinda lock out vs gibi kurallar victoria eyaletinde mevcut degil. Sydneyde en dandik barda bile kimlik sorarlardi daha 5 aydir kimlik soran olmadi. Gece hayati sydney ile kiyaslanamayacak kadar daha iyi bununda en buyuk sebebi new south wales in sacma kurallari. Bence work and holiday ile gelen biri 6 ay 6 ay ikiye bolebilir sureci. yaklasik 3 ayda ikinci yil vizesi kovalamaniz gerekeceginden yaklasik 15 ay icinde 3 farkli yeri deneyimlemis olursunuz daha sonra karar verirsiniz nerede devam etmek istediginize. Benim oyum suan icin acik ara melbourneden yana.
Muhendislik vizemin bitmesine an itibariyle 11 ay 11 gun var isverenim sponsorluk teklif etti yaninda 3 yil kalma kosuluyla tum masraflari karsilayacagini vs soyledi suan bi ingiliz arkadasada sponsor oldu bakalim zamani gelince kivircak mi yoksa sponsor olcak mi gorecez :) onun disinda kalmak istersem baska yollari da kovaliyorum. Xmas ve yeni yil derken suan piyasa olu biraz bu ayin sonuna dogru tekrar hareketlilik baslar. onun disinda work and holidaye gelenlere israrla hostelde kalmalarini oneriyorum is konusunda vs cok kapi acar. Annenizin halasinin yengesinin torununun bi evi vardir aman ne olur bi sure idare ederim demeyim. hem dunyaniz hem networkunuz kuculur. Hostel candir baslarda zor gelcek ama amk turkiyeden 16 bin km yol gelmisim hostelde mi kalamicam diye dusunun. herkese salca olun her etkinlige katilin icin sicin eslik edin zamanla hersey guzellescek daha sonra ev vs muhabbetlerine bakarsiniz. tum hostellerde is ilani panolari var onlara yapisin en onemlisi de hostelde gordugunuz insanlarin yuzde 90 inin bi isi var onlarla konusun. vakit oldukca yazmaya ozet gecmeye devam edecem saglicakla kalin :)  (Melbourne hostel onerim kesinlik flinders street ya da flinders stationa yakin yerler ben flindersbackpackerda kaldim ortalama sayilacak iyi bi yerdi tavsiye ederim)

113. Hafta :)
Tekrar selam arkadaslar.Aklima gelen bir kac seyi eklemek istedim.
Hangi vize turu ile gelirseniz gelin eger niyetiniz uzun sure burada kalmak ise herkese Avustralya ehliyeti almasini tavsiye ederim. Eyaletten eyalete sinav degisiyor fakat test sinavlarini gecmek oldukca kolay direksiyon sinavi da standart zorlukta. Eger Turk ehliyetiniz varsa burada sinavlari verdikten sonra full ehliyete cevirebiliyorsunuz eger ilk defa ehliyet aliyorsaniz Learner vs olarak baslayacaksiniz. Ehliyet alin dememin sebebi ful ehliyetinizi aldiktan bir yil sonra UBER yapabilirsiniz. Haftada 50 saat calisarak 1400 dolar civari para yapabilirsiniz. Full time bu isi dusunun diye demiyorum fakat bosta kaldiginizda vs yapilabilecek guzel bir casual-part time is ayrica ise basvurdugunuzda da bir cok firma Avustralya ehliyeti talep ediyor. Sinavlar direksiyon testi vs buna ayirmaniz gereken butce 500 dolar civari. Kesinlikle gecistirmeyin ve hemen yogunlasin bu ise.
Son 3-4 ay teknisyen olarak ise baslamistim iyi para yaptim vizeye basvurdum vs patronum yarak kafali oldugundan isi biraktim suan chef olarak basladim bi yerde bir yandan da muhendis isi aramaya daha da yogunlastim. Onun disinda Ekim sonunda evlendim ve vizeye basvurduk. Avukat,vize masrafi, evrak kurek derken 12,000 AUD odedik. Suan muhendislik vizemin bitmesine 10 gun var daha sonra Bridging vizeye gececem ve 1 ila 2 yil arasinda bu vizede kaldiktan sonra partnership vizem olacak daha sonra da PR umarim. Vize sorununu cozdugum halde muhendislik is basvurusu yaptigim yerler PR ve ya vatandas tercihimizdir diyip olumsuz donuyorlar. Bekledigimden daha da sancili geciyor is bulmak. Ama hospitality ve construction tecrubem epey oldugundan sikinti yasamiyorum hemen is bulabiliyorum. Simdilik bu kadar :)

52 yorum:

Carduelis carduelis dedi ki...

Merhaba.öncelikle yazınızı baştan sona okudum ve çok beğendim gayet bilgilendirici olmuş.bende bu vize ile gitmeyi düşünüyorum lakin başvuruyu kendim yapıcam.gerekli belgeler nelerdir bulamadım, bu konu hakkinda yardımdıcı olabilirmisiniz gerekli belgeler ve süreç vs. hakkinda. Dıger yazılarınızıda merakla bekliyorum..

Adsız dedi ki...

cok iyi dostum eline saglik. lutfen yazmaya devam et

Adsız dedi ki...

Çok iyisin kardeş bu bilgiler çok önemli devam yazmaya takipteyiz.

Unknown dedi ki...

bravo birader yazmaya devam takipteyiz.

bora dedi ki...

Bu vize için başvuru yapıcaklara kayda değer bir paylaşım olmuş,yüreğine sağlık.

Adsız dedi ki...

Lütfen yazmaya devam edin, sizin gibi tecrübeli insanların deneyimlerini okumak bizler için çok önemli.

ek olarak bir mühendisim ve oraya bu şekilde gelmeyi düşünüyorum. ilk yıl dil işini hallettikten sonra mühendis olarak işe girmek istiyorum, bu mümkün müdür?

Adsız dedi ki...

Çok teşekkürler, müthiş yazmışsın. lütfen devam et.

Adsız dedi ki...

Selamlar, vizeye başvururken istenen 12 aylık sağlık sigortasını nasıl ve nerden yaptırdınız acaba?

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Sompo japondan yaptırdım bi kaç seçenek vardı. Direk work and holiday seçeneği var sompo japonda. Atlas eğitim taksim şubesinden sigprtayı yaptırabilirsiniz.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Halledebilirsin tabi ama dil seviyene bağlı herşey. Ayrıca vize süren bulacağın işin niteliğini etkiler. Türkiye'de iş tecrüben de varsa bulursun bişeler.

Adsız dedi ki...

merhaba bu yaz mezun oluyorum ve vize için başvuracagım kyk borcumu erteletsem yine de vizenin çıkmasını engeller mi sizce ? Teşekkürler.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Kyk borcum var hala benim sıkıntı olmadı.

Adsız dedi ki...

Eyvallah kanki çok açıklayıcı olmuş herşey. Umarım güzel güzel takılıyorsundur. Yazıların devamını bekliyorum.

Melek dedi ki...

Sence hangi şehre gitmeli ?

Adsız dedi ki...

Merhaba, work and holiday vizesi icin eger basvuru sirasima gore onay aliniyorsa sizce hangi ay basvuru yapmak mantikli? Siz hangi ay yapmistiniz? Tesekkurler

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Sadece Sydney'de bulundum. Ama duyduğum kadarıyla sydneyde iş bulmak para kasmak daha rahat melbourne sosyal hayatı ve eğlencesi daha bol. Brisbane vs goldcoastta daha kıyı ege kafası relax bi yer

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Başvurumu mayıs ortasında yaptım fakat bu sene şubatta başladı başvurular diye duydum. Dış işleri ve konsolosluktan net bilgi alın daha sonra atlas ile de iletişime geçin derim.

Adsız dedi ki...

Merhaba, warehouse işinde sadece beden olarak mı çalıştın? Yani baktığım iş ilanlarında sürekli bir deneyim, forklift kullanımı falan. Büyük ihtimal bulamadım ama merak ettim :)

Bir de kitchen hand işinde tam olarak neler yaptığını söyler misin?
Yine gördüğüm ilanlarda, deneyim arıyor :))

Altın Pusula dedi ki...

Merhabalar. Ielts sınavının iki türü var; academic ve general training. Sizce hangisine girdiğiniz fark eder mi? (Ielts sitesinde general training tesinin göçmenlik başvurusu için olduğu yazılıyor da) Şimdiden teşekkürler.

FPSMANYAK dedi ki...

Selam. IELTS 6 aldım üçü de 4,5'un üstünde, iibf mezunları için sınırlama var mı? Varsa uğraşmadan bir bankaya giricem yoksa evrak toparlayacağım bu iş için

Unknown dedi ki...

Durum Kanadaya giden izmirli olayına dönüşmeye başladı sanki :)) bundan sonra biraz daha uzun yazarsanız sevinirim :))

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Genelde daha fiziksel işler. Forklift sürücü belgesi burda 500 dolar civarı alırsanız iş bulursunuz. Onun dışında başvurcağım işe göre fake cv hazırladm tecrübem varmış gibi. Atom parçalamıyorz sonuçta kolay işler. İş tamımlarına görede başvururken bişeler yazdım

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Genele girdim ben. Work and holiday için farketmiyor.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Bölüm farketmiyor. Sen başvur evraklarını vs herşeyi hallet. Vize çıkarsa hemen gelmen gerekmiyor. 1 sene içinde ülkeye giriş yapınca 12 aylık vizen aktif oluyor. Bu sırada işe de gir bak seversen devam et baktın bol gibi herşey avustralya elinin altında olur atlar gelirsin hemde iş tecrüben olur.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Sydney'e giden izmirli oldu 😂
Tatildeyim asyada yazamıyorum. Dönünce ayrıntılı devam etcem.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Hocam 2 sorum var. Birincisi dış işleri 100 kişiden fazla başvuru olduğunda otomatikman alımları bitiriyor mu yoksa başvuru devam ediyor ama ilk 100 başvuran mı alınıyor? İkinci sorum ise eğer 100 kişi den fazla olunca otomatikman durdurulmuyorsa ve başvurduğumuz halde alınmama riskini göz önüne alırsak bize kaç TL ye mal olur. Siz yukarıda bazı ücretleri yazmışsınız ama vize ücreti eğer kabul edilirse vereceğimiz ücret diye biliyorum yani kısa kesmek gerekirse kaç TL öder ve gidemeyiz :))

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Durdurmuyor. Başvurular devam ediyor. Ama dış işleri kriterlere uygun ilk 100 adayı konsolosluğa yönlendiriyor. Bu süreçte son aşamaya kadar gelirsen ve vize çıkmazsa sanırım ielts sınav ücreti dahil 2500 tl falan yanar. Bence bu sene için geç. Çoktan dolmuştur seneye düşün derim. Kriterlerde de değişiklikler olmuş ona göre bi yol haritası çiz. İyi öğren vs

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Yok abi zorunluluk. İstersen eğer sana bağlı olarak 4aya kadar dil eğitimi de alabilirsin. Vizenin içeriğindr var.

lessfeministmorehumanist dedi ki...

Bu sene ingilizce bolum bitirseniz bile dil sinavi puani istiyor ve universite not ortalamasina gore siralayacaklarini soylemisler.bu yuzden bu sene ilk basvuran 100 degil en iyi nota sahip olan 100 gidicek diye dis isleri bakanligi maili var.(danismanlik sirketlerinin verdigi bilgilerdir.)

Unknown dedi ki...

Merhabalar, bildiğim kadarıyla 100 kişilik kontenjan her sene 1 temmuzda yenileniyor. Tüm evrakları hazırladığımızı ve hala first-come-first-serve işleyişinin devam ettiğini varsayarsak, dış işlerine bu evrakları ne zaman teslim etmeliyiz? Siz hangi ayda bu işlemi yapmıştınız? Seneye başvurmayı düşündüğümden listede ilklerde yer alabilmek adına en azından bir fikir edinmek istedim :) Şimdiden teşekkürler.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Not ortalaması ve dil puanı kriterleri getirmişler. Bence yine de şubat-martta başvuru yapmak gerekir. Ben başvurumu mayıs ayında yapmıştım.

Unknown dedi ki...

Hocam merhaba, bir soru var aklımda onu sizden daha net öğrenebilirim diye düşünüyorum. Eşimle aramızda yaş farkı var bu yüzden kendisinin yaşı tutmuyor fakat ben başvurabiliyorum. Acaba eş durumu gibi bişey söz konusu olur mu yoksa sadece ben mi yararlanabilirim? Teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Hocam merhaba,
teşekkürler paylaşımların için. Başvurunun sonuçlanması ne zaman olur? Sizinki hangi ayda sonuçlanmıştı.

Adsız dedi ki...

hocam selamlar bu yılın kotasına dahil olmuşum bilet bakıyorum şimdi giderken hangi havayolunu kullanmıştın acaba?

Adsız dedi ki...

Tebrikler.
Not ortalamaniz kacti acaba?

Adsız dedi ki...

Tebrik ediyorum.. Nasıl bilgi sahibi oldunuz kotaya girdiğinize dair?

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Filipinilere kadar thy ordan sidneye filipin havayolları 1700tl verdim ama kur çok yükseldi

Adsız dedi ki...

Merhaba , ben de seçildim fakat daha soruşturma olacağına dair bilgi aldım.Sizle iletişime geçeceğim bir mail adresiniz var mı? @Erentopcu ben Deniz bu arada

Adsız dedi ki...

Aynen şu an en ucuzu o 1800 civarı ben de onla gidicem büyük iht. Bir de transit vize almış mıydın filipinler için?

Adsız dedi ki...

Selam, bloodlines76@gmail.com a mail atabilirsiniz

Unknown dedi ki...

Merhabalar,
Bu seneki proseduru kisaca anlatayim. Su an sorusturma oluyor yine eylul ekim gibi sorusturmanin bitip vizenin ondan sonra 15 gun icinde cikmasini bekliyoruz. Ben mart ayinda basvurdum ogrenci oldugum icin yök uzerinden ortalamam 3.74/4.00. Ancak yök basvurulari 1 temmuz gibi degerlendirmeye basladi, disisleri ise mezun basvurularini 1-15 temmuz arasinda degerlendirdi. Oncelikle ortalama ve genel basvuruya baktilar bircok kisi haziran hatta temmuz gibi basvurdu bu sene. Hocam sana spesifik sorularim olacak, onu da diger baslikta yazacagim. Tesekkurler

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Anladigim kadariyla no work experience bir engel olusturuyor yine is bulunuyor ama ilk 1 ayda zorluyor. O yuzden burada bi market, restoran, otelde calismak buyuk avantaj gibi duruyor. Bu olmaz ise, o isleri ogrenip calismis gibi cv'ye yazmak. Peki sizce ekim kasim aylarinda oraya gelmek cok onemli mi yoksa burada calisip is tecrubesi yapip ocaktan sonra mi gelinmeli?
Bir de 2 yil work and holiday ve bahis yaparak kazanilan parayi egitime kanalize etmek istesem, medya ve film alanindayim. Iyi bir diploma, yaratici metinler ve cevre ile orada senaryo film medya islerinde guzelce calisabilir miyim sizce? Universiteyi orada bitirmek avrupada bitirip oraya gelmekten cok daha buyuk bir avantaj midir orada kalmak icin?
Cok tesekkurler

sinan hakan dedi ki...

yeni mezun mühendislik programına başvurmak isterim fakat, bu akreditasyon olayı sıkıntı galiba. karabük üniversitesi ile o iş olmayacak galiba.mecbur normal work and holiday vizesini deniyeceğim.fiziksel olarak çalıştığınız işler hangi sektördelerdi ?
imalat mühendisliği okudum alanımla ilgili bi iş olsun da gerekirse en dandik işi yapayım.çünkü türkiye ye geldiğimde cv me o tür bir yerde çalıştığımı yazmak avantajıma olacaktır diye düşünuyorum. ayrıca size böyle bi kaç ufak soru sormak için,instagram yada mail gibi bir iletişim adresini varsa öğrenmek isterim uygunsa size de hocam.

Unknown dedi ki...

Merhaba bir mail adresinizi alabilir miyim?Gelecek hafta orada olacağım.Warehouse işleri ile ilgili yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.İlk haftalarda ihtiyacım olacak RSA yı almadan önce.Teşekkürler şimdiden.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Warehouse’a mail attım fakat suan yılbaşı sonrası olduğu için ihtiyaç yok dediler geldiğnde tekrar yaz tekrar mail atalım.rsa alman bi gün zaten hemen diğer işlere de bakabilirsin. Warehouse lokasyonu ters gelebilir. (Blacktown’da)

Adsız dedi ki...

Dostum 2 aydır Melb'deyim. Work and Holiday ile geldim. Gelmeden önce takibindeydim, çok faydan oldu. Brunswick'teyim 2 bira ısmarlayayım. Bu sayede tecrübelerinden yüzyüze faydalanma, mümkünse iş konusunda destek alma imkanı oluşur :) Sevgiler.

nevi şahsına münhasır dedi ki...

dostum anca yazabildim kusura bakma instagramim anlpak mesaj atar misin detaylari konusalim

Unknown dedi ki...

Selamlar abi 20 yaşındayım üniversiteye tekrar hazırlanıyorum Melbourne'de fabrikası olan bir tanıdığımızın yanına çalışmaya gideceğim gelirken referans olarak göstereceğim orada yaşayan kişilerde var davetiyede alabilirim sence vizemin kabul olma ihtimali nedir? Çok ani gelişti bir kaç gündür araştırıyorum fazla bilgim yok orada bulunmuş birisinden bigi almam faydalı olur diye düşünüyorum cevaplarsan sevinirim.

Adsız dedi ki...

Hocam merhabalar. Tecrübelerinizi baştan sona okudum. Gayet bilgilendirici bir yazı olmuş. Elinize saglık. Ben de work and holdiay vizesiyle Avustralya'ya gelecegim. Kafama takılan bir soruya sana sormak istedim. Ben inşaat mühendisligi mezunuyum fakat bölümüm müdek onaylı degil. Oraya geldigimde diploma denkligini alıp genç mühendis vizesine başvurabilir miyim ? Diploma denkligini almak araştırdıgım kadarıyla cok zor bir işlem degilmiş. Fakat genelde work and holidayden sonra kalıcı oturum vizesi alanlar diploma denkliğini alıp işlerini yapıyorlar diye okudum. Hiç bu yolu izleyen birileri var mı etrafında ? Ya da bu konu hakkında bilgin ?

nevi şahsına münhasır dedi ki...

Diploma denkligi icin odemeni yapip bekleyeceksin bi zorulugu yok diye biliyorum ben de.
Dedigin yolu izlemek cok mantikli geldi abi ama suan vize muhabbetleri biraz sacmaladi cok bekletiyorlar surec bile degismis olabilir en iyisi hub edu da Cagla hanim var onunla iletisime gecip daha net bi bilgi alabilirsin. Eger Work and Holiday ile gelip burdan muhendislik vizesine basvurcaksanda bes alti ayda vize cikar gibi dusunup oncesinde basvurmakta fayda var.
30 yasina yaklasmadiysanda work and holiday ilk yil sonunda farm yaparsin bir yil daha work and holiday vizesi alirsin ikinci yilin sonunda muhendislik vizesi alirsin. boylece yaklasik 3 bucuk yillik vizen olur ve bence tecruben yoksa bile muhendislik isi bulma sansin var eger ingilizcen canavarsa. simdiden iyi sanslar kolay gelsin.

Metin dedi ki...

Merhaba hocam 2.68 ortalama ile sansim var mi? Basvuru ne zaman yapmaliyim